Laman Muka Buku

Saturday 29 November 2014

[V2] Gekkan Shoujo Nozaki-kun Episode 10 [Malay Subtitle]

*Klik gambar untuk memperbesar*

Dialog lagi~ ada 2 peribahasa dalam dialog ni.

G: Saya tak sepatutnya keluar dengan awak! Saya dah tak tahan lagi!

B: Saya faham. Lain kali saya akan ajak orang lain.

G: Ap-Apa maksud tu? Baiklah, saya sajalah pergi dengan awak! 
 (Eh? Apa yang saya cakapkan ni? Saya ingat selama ni saya bencikan dia...)


Sakura: Dia cakap dia benci akan lelaki tu, tapi dia macam udang merentak dalam tangguk pula.
Adakah ini bermakna bermulanya kisah cinta antara mereka berdua, Yumeno-sensei?



Nozaki: Saya rasa awak silap. Dia terperangkap dalam keadaan lalu hangus, surut layu.

Maksud "Udang merentak dalam tangguk"
= Tidak tenteram (gelisah, susah dan sebagainya)

Maksud "Lalu hangus, surut layu"
= keadaan yang serba salah, diperbuat salah tak diperbuat pun salah.

P/s: Kami akan release GSN ep 11&ep12 pada minggu depan, innsyaAllah :)

Format: MKV
File Size: 123.5mb
HD - 720p 

Encoder/TLC: Ahmad 0_0
Translator: Kawaii36
Quality Check: ReadOne_97

Download: [Mega] [FileCloud]

No comments:

Post a Comment